Skip to content →

Vývoj názvu a loga společnosti Clever Monitor

Téměř při každé větší diskusi nad naší společností, nebo rozhovoru s novináři, přijde i řada na otázky kolem názvu naší společnosti a/nebo i pojetí našeho loga. A jelikož mám nyní malou chvilku, chtěl bych zde otevřít takové malé nostalgicky–historické okénko, jak šel čas s naší společností. Co se názvu a loga týče…

Příběh naší společnosti se začal psát v lednu roku 2011, kdy se společnost ještě v prvních svých letech života jmenovala Gemilot. Ano, je to tak. Vážně nemáme název Clever Monitor od prvopočátku věků… A co že ten Gemilot vlastně znamenal nebo znamená? Nebudete tomu věřit, ale nic.

Na původní název společnosti, se kterým jsme začínali, jsme s kolegou Vaškem přišli jednoduše tak, že jsme si vytvořili generátor náhodných slov, který porovnal slovo s registrem domén .com/.cz/.net a co bylo volné, tak nám jednoduše vypsal. A dokonce si i pamatuji, kde jsme na ten název přišli – ve fastfoodovém McDonald’s v Galerii Nové Butovice. Netuším už proč zrovna tam, ale seděli jsme tam tak na židli, diskutujeme nad tou nově zakládanou entitou a najednou osvícení shůry – Gemilot 😀 Nyní to vypadá jako prostě praštěná pitomost, ale názvu společnosti jsme prostě tehdy moc důležitosti nekladli. Hlavně, že byla volná doména. 🙂

Gemilot: Sponzoring sportu
Firemní logo Gemilot. Dokonce na fotce, kde jsme sponzorovali několik let sport v Písku.
© Václav Kozma, www.jcted.cz

Ale jelikož jsme měli firmu a šlo nám hlavně o produkt, více jsme využívali produktového loga, který si možná pamatuje daleko víc lidí. Bylo na všech našich písemnostech, na webu, v produktu…

Gemilot Unified Communications (GUC)
Produktové logo: Gemilot Unified Communications, které jsme používali hlavně ve zkratce „GUC“

Jak šel ale čas postupem dál, uvědomovali jsme si potřebu marketingu, síly názvu; brandu. Ruku v ruce do naší společnosti také vstupoval tehdy náš strategický partner FG Forrest. Změna názvu se proto nabízela.

Takže další otázka na stole: Jak se bude jmenovat společnost nově? Hm…?

S mým kolegou Honzou jsme zašli do jedné restaurace na Praze 4–Pankráci a řekli jsme si, že dokud nebudeme mít vhodný název, neodejdeme. Docela odvážná myšlenka, ale pár hodin nám to vydrželo. Pár hodin proto, že na název jsme tam skutečně přišli. Seděli jsme nad doménovým vyhledávačem, zkoušeli všechno možné. Hlavně, ať to má nějaký smysl a nemá nikdo problémy s výslovností a gramatikou…

Clever Monitor: Logo 1
První logo společnosti, které jsme používali

A tu jsem přišel (jo, fakt já, byť jsem jinak kreativní prkno 😀 ) na název Clever Monitor. Vůbec se nám nechtělo věřit tomu, že tento název není nikde registrovaný (trademark) a i doména je neobsazená. A dokonce hned v několika TLD.

Clever Monitor: Logo 2
Do roku 2018 používané logo společnosti

Společnost měla několik let jediný produkt. A nejinak je tomu vlastně i nyní. Ten produkt se jmenoval stejnojmenně jako společnost, Clever Monitor. Do teď nám a tom běží několik tisíc klientů. Jak z řad jednotlivců, SME, tak i velký korporát.

Jenže jak čas utíká, je potřeba držet krok s globální konkurencí a nemít nízkých cílů, protože vysoko se jinak člověk nedokope. Pod kompletním přepisem aplikace (vlastně spíše napsáním zcela nového kódu) došlo i k zatím poslednímu rebrandingu loga společnosti. Logo, které má symbolizovat pospolitost naší platformy napříč řešeními.

Clever Monitor: Aktuální logo
Aktuální logo společnosti

Tu aplikaci, kterou zmiňuji pro naše klienty, zejména pro segment Enterprise, je Clever AIM. Zcela nově napsané řešení, které staví na původním řešení, ale vše je vymyšleno od základů jinak. Jenže to by bylo na samostatný příspěvek, který přinesu v příštím týdnu, po spuštění tohoto produktu z fáze beta do produkce. 😛

Co bude dál? To ukáže jen čas. Nicméně pokud to bude tak rychlé jako kolem loga, o nudu jistě nouze nebude 🙂

Published in Práce

Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *