Skip to content →

Ve znamení jablka

12. září proběhl tradiční Apple Special Event s podtitulem Gather Round, který se opět konal v Steve Jobs Theater. Rozebírat, co se tam představovalo a jaký to bude mít opět nedozírný dopad na naše lidstvo popisovat nebudu – od toho jsou tu jiní experti. Spíše jen se pozastavit nad tím, co se opět bude muset dělat (trochu) jinak – remarketing 🙂

Data vydání jednotlivých verzí operačních systémů:

Intelligent Tracking Prevention

Intelling Tracking Prevention (ITP) je jedinou věcí, kterou bych chtěl z celé té plejády nejúžasnějších – jak jinak – věcí od Apple vyzdvihnout. Proč? Protože významně zasahuje do správy dat uživatelů v síti internet. Co správy cookies a možnosti třetích stran vás automaticky profilovat na základě vašeho chování, tzv. behaviorální data.

Nejedná se o nic převratného – v macOS v Safari je tato věc již nějaký ten pátek, nicméně nyní se po roce dostává i do své mobilní divize, iOS.

ITP v Safari

Je s podivem, že toto nechává dost lidí chladnými, přitom uživatelé sami neustále volají po větším bezpečí v síti internet; stále se pozastavují nad tím, že jsou jim nabízeny produkty, o které se někdy v minulosti zajímaly apod. Marketing se baví, uživatel diví.

iOS protects your privacy

Nicméně kolegové vězte, že úpravy algorytmů týkajících se ztotožnění kolekce dat už taková legrace nejsou. Nicméně je to fakt, to už nezměníme. A bude hůř.

Já to ale schvaluji. Bezpečnost uživatelů by měla být na prvním místě a je na umu tvůrců software, aby si s touto překážkou a výzvou v jedné osobě poradili.

Published in Ze života

Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *