Skip to content →

Tvořme opět dobrý email marketing

Původně jsem zamýšlel, že nadpis tohoto příspěvku pojmenuji spíše Make Email Great Again v korelaci s oficiálním mottem Donalda Trumpa, jako tehdejšího ještě kandidáta na prezidenta Spojených států, nicméně z tohoto nadpisu jsem ustoupil. Snad i rozumně 🙂

Ale co mne k tomuto nadpisu vlastně vedlo… Zpřísňují se pravidla pro email marketing a je potřeba s tím počítat a být na to připraven. S tím velmi úzce souvisí, že bychom neměli zapomínat na skálopevná pravidla, proč odesíláme maily a proč je chceme odesílat i nadále. Protože email marketing je jedno z nejkonverznejších médií; výrazně konverznější, než i sociální sítě. Ale to pouze za předpokladu, že se dodržují určitá pravidla…

Drazí email marketéři, v následujících bodech se pokusím shrnout to, na co bychom měli od Nového roku, ideálně ale ještě dřív, (opět) myslet, než odešleme nějakou svou super–mega–cool kampaň, kterou se pokusíme zbořit lidi 😉 Bez ohledu, jestli používáte za svůj vysněný email nástroj Clever Monitor, nebo cokoliv jiného…

Mít souhlas od všech odběratelů

Získat správný souhlas od všech odběratelů není zase taková věda. Trochu se to sice zhorší od května 2018, kdy se začne aplikovat GDPR (General Data Protection Regulation), ale i tak se to bude dát přežít.

Zde je potřeba si jen uvědomit, že sehnat někde velkou databázi kontaktů je sice snadné a lákavé, ale skutečně si myslíte, že by ti všichni lidé měli zájem o vaší nabídku – extra, pokud poprvé o vás “uslyší” z emailu? Nemluvě o tom, že pokud si takovou databázi koupíte, klidně i s objednávkou a účetním dokladem, může se vám tato databáze v budoucnu ještě hezky prodražit – Úřad na ochranu osobních údajů si na vás potom hezky došlápne (a pokuty jsou dost mastný… i několik mega za opakované porušení zákona), pokud zjistí, že nemáte souhlasy s rozesílkou obchodního sdělení. A že máte objednávku a fakturu? Koho to jako zajímá? Průser!

Takové borce, co si někde něco koupí v domění, jak se jim to rychle vrátí, protože ROIka jim vyjde (samozřejmě) jak jinak, než pozitivně, jsme už řešili… a (samozřejmě) také potom ve fázi jednání s ÚOOÚ 😀

Než půjdete spát, opakujte si nahlas: Double opt-in je můj kamarád, ne nepřítel.

Při-mě-ře-ně…

Pamatujete na pohádku Byl jednou jeden král…, kdy král se svým rádcem připravovali v kuchyni jídlo pro hosty a vše odměřovali přiměřeně, aby to chutnalo? Super! Takže při-mě-ře-ně.

#email #journey #christmas #christmastree #newsletter

A post shared by Lukas Hakos (@lukashakos) on

Posílejte svým odběratelům kampaně tak často, aby je to neobtěžovalo. Nikdo z nás nechce být pod palbou sjetýho marketéra, který v zápalu amoku rozesílá několik kampaní denně a myslí si, že jedině tak prodá nejvíce. Neprodá.

Jo – a pokud lezou čísla z kampaní dolů, tak to není signál, že máte více lidi bombardovat. Naopak – slow-down… 😉

Méně je více 🙂

Vyšší dívčí je potom segmentace klientů a personalizace obsahu, kdy oslovujete a komunikujete pouze s těmi, kteří provedou nějaký krok k tomu, aby si zasloužili od vás něco dostat 🙂 Ale o tom někdy příště…

SPF, DKIM a DMARC

Ne, skutečně se nejedná o novodobé věrozvěsty ani mučitele koťátek. Řeč je o technologiích, které je potřeba implementovat nebo ověřit, že jsou nastavené správně, než odešlu vůbec první kampaň. A myslete na to, že DNS, do kterého se tyto magické formule zadávají, mají nastavený TTL – Time-To-Live –, takže provedená změna se neobjeví okamžitě. Z mé zkušenosti se nic nestane, pokud se počká klidně 24 hodin. Kdo si počká, ten se dočká.

Nemáte ani šajnu, co to je nebo k čemu to je? Poproste svého poskytovatele email marketingového řešení – slušný vám s tím jistě rád pomůže.

A kterýpak ty jsi?

Každému se lépe komunikuje s někým, koho zná. Myslete na to, že byste si měli najít ve svém emailu kus prostoru pro to, abyste sdělili, kdo email odesílá. Třeba v patičce – takto to dělá drtivá většina lidí.

Uveďte tam obchodní název, adresu, IČ a kontaktní email, pokud je odlišný s tím, ze kterého odesíláte kampaň. Cokoliv navíc je bonus 🙂

Piš jak člověk!

Já vím, je to hodně módní psát všechno VELKÝMI PÍSMENY, používat padesát 🙂 😀 emotikonů 😡 😮 ve větě, zdůrazňovat minimálně třemi vykřičníky!!!!!!!, skládat promo ze samých obrázků… A obecně, ještě více prznit češtinu a kreativu, než se o to ve velkém pokouší anglikanismus. Aneb proč brajnstormovat kontent pro veškerou audienci v grupách… :-/

Ale vězte, že od prosince takový [kontent] padne do digitálního pekla zvaného SPAM.

Zde mne hlavně zajímá, jak si s tímto poradí marketingové oddělení Alza 😀 OMG, LOL…

Uff…

Jak se tak na tento příspěvek dívám, nejsem ani v polovině toho, co mám dnes na srdci. Asi z toho udělám nějaký seriál na pokračování 🙂 😛

Published in Práce

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *