Skip to content →

Clever AIM

Vždy, když rekapituluji úspěšné i ty méně úspěšné chvíle Clever Monitoru, uvědomuji si jednu věc – všechny vzestupy i pády na cestě, ať už pracovní nebo osobní, znamenají jedno – pohyb kupředu. A za to jsem nesmírně rád. Že se Clever Monitor nikdy nezastavil a jakoukoliv výzvu si celý tým vždy vzal za svou. Dýchal pro ni, žil pro ni.

Když se přenesu v čase do jara 2017, byl jsem si jistý, že tu v tom karlínském Machine House fakt můžeme vybudovat něco, co zcela změní svět digitálního marketingu. Měli jsme vizi a šli za ní. Přes rok tvrdé práce a maximálního nasazení se nám konečně zhmotnily v nový revoluční marketingový produkt – Clever AIM.

Zkratka AIM vznikla z počátečních písmen anglického Artificial Intelligence Marketing, tedy marketing s využitím umělé inteligence. Clever AIM umí udělat dojem a nestydí se vystoupit z řady. Clever AIM bude pomáhat velkým světovým korporacím i firmám střední velikosti být ještě úspěšnější.

Clever AIM se zrodil ze základů našeho předchozího produktu – Clever Monitor. Ale na rozdíl od něj se AIM pustil na méně probádanou, ale o to dobrodružnější, cestu. Cestu automatizace a umělé inteligence.

Jak jsem zmiňoval v prosincovém článku, umělá inteligence a automatizace pomalu proniká do našich každodenních životů, úkolů, potřeb, volného času. A nejinak je tomu v marketingu. Musíme vzít v úvahu čísla, která potvrzují i naši klienti, a to že průměrný marketér využívá automaticky odesílané e-maily pouze v 8 % případů. Zbylých 92 % stráví nad standalone kampaněmi. A největší paradox je ten, že oněch 8 % mu často přinese stejné příjmy než zbývající většina.

Clever AIM v červnu vykročí na globální marketingový trh jako automatizovaný e-mailový nástroj s využitím AI, jakým je např. Mailchimp a na konci letošního roku překročí hranici území automatizovaného omnichannel marketingového nástroje s AI funkcemi, jakým je například marketingový modul firmy Hubspot.

V Clever AIM se potkávají tři zásadní a důležité věci a jedna bez druhé nemůže fungovat. Automatizace, AI, konkrétně hluboké neuronové sítě a zkušenosti marketéra, tedy lidský faktor. Díky téhle silné trojce přistane v e-mailové schránce odběratele vysoce personalizovaný obsah, který bude od generických mailů vzdálen na míle daleko, a na konci roku to bude dokonce personalizovaná customer journey napříč marketingovými kanály.

Munice uložená v Clever AIM je obrovská, a proto věřím tomu, že se může stát tajnou zbraní všech marketérů po celém světě. Na jednom intuitivním dashboardu si totiž pročistíte e-mailovou databázi, podle chování rozdělíte zákazníky do skupin, vytvoříte si vlastní automatické scénáře s vlastními triggery, nebo využijete tzv. Best Practices scénáře, které se osvědčili nejúspěšnějším světovým společnostem. Orientaci v úspěšnosti marketingových kampaní vám usnadní marketingový trychtýř, ve kterém uvidíte, kde vám „odpadá“ nejvíce zákazníků. A na konci roku bude dokončena fáze propojení marketingových kanálů v jeden tzv. Omnichannel. Se zákazníkem můžete komunikaci začít na Facebooku a poté prodávat přes e-mail. To vše automaticky a s nízkými náklady.

Díky tomu, že celý vývoj probíhal in-house, není problém Clever AIM „ohnout“ a propojit třeba s CRM systémem nebo e-shopem a získat tak ještě větší množství dat, které Clever AIM umí velmi efektivně využít ve prospěch zvýšení příjmů, úspory času a mnohonásobně vyšší ROI.

AIM pomáhá budovat retenční strategii. Jsem přesvědčen, že každý chytrý markeťák si přeje svojí prací podpořit brand a být na trhu jednoduše vidět. A jedinou cestou k tomuto cíli jsou šťastní a spokojení zákazníci. A o co jednodušší by tento cíl byl, kdyby se marketingoví specialisté mohli s každým zákazníkem potkat, vyslechnout ho a pomoci mu splnit jeho přání a očekávání. Samozřejmě to reálně není možné, ale tady může nastoupit na scénu umělá inteligence, která zastane přesně tuto úlohu.

Cena měsíčního poplatku začíná na 299 amerických dolarech za měsíc a bude platná do okamžiku, než budou přidány další automatické a AI funkce.

Ještě jedno číslo na závěr. 52 % zákazníků (zdroj: Marketo) raději změní značku v případě, že nedostanou obsah, který jim bude šitý na míru. A to už je pádný důvod se pořádně opřít do retenční strategie, do maximálního vytěžení zákaznické základny a začít s investicí do automatizovaného marketingového nástroje. Investice do takového nástroje se vám velmi rychlé vrátí, a navíc pomůže zvýšit i CLV (Customer Lifetime Value) – tedy sumu peněz, kterou u vás zákazník v průběhu svého života utratí.

A tohle je to, proč jsme vyvinuli Clever AIM. Abyste na konci všech svých marketingových aktivit mohli s čistým svědomím říct: „Díky AIMu jsme se stali lovebrandem!„.

Clever AIM

Published in Práce

Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *